Uutiset

19.7.2018 10:30Kyselytutkimus kertoo: Kaksi kolmasosaa suomalaisista kiinnittää huomiota ostamansa ruoan vastuullisuuteenLue lisää »28.6.2018Emolehmätuotannon nautapalkkioiden alenema on katkaistavaLue lisää »17.5.2018Nautaeläinluettelon pitäminen voidaan korvata eläinrekisterilläLue lisää »

Pihvikarjastrategia

Pihvikarjastrategia on keskustelunavaus pihviketjun toiminnan kehittämiseksi.

Löydät pihvikarjastrategian lyhennelmän jäsenosiosta.

Haluatko ilmoittaa Pihvikarja-lehdessä?

Ilmoitusasioissa ota yhteyttä Armi Mäenpäähän
armi.maenpaa(at)gmail.com

Antti Niskanen on Vuoden 2016 Cowboy

02.02.2017

Pihvikarjankasvattajat ovat nimenneet Vuoden 2016 Cowboyksi Antti Niskasen. Iisalmen Runnilla Pesolan tilaa isännöivä Niskanen on rohkea yrittäjä ja lähiruokatuottaja, joka tarinallistaa karjankasvatusta ja pihvilihan myyntiä leveällä savon murteella ja omalla persoonallaan. 

Pihvikarjaliiton Vuoden Cowboy -titteli myönnetään henkilölle, joka on toiminut esimerkillisesti pihvikarjankasvatuksen parissa, lisäten kotimaisen pihvilihan tunnettuutta ja arvostusta. Vuoden 2016 Cowboy’ksi on valittu Antti Niskanen.

Runnilta kotoisin oleva Niskanen kasvattaa Charolais-rotuista pihvikarjaa. Vuodesta 2013 lähtien hän on satsannut suoramyyntiin, ja on lyhyessä ajassa luonut Pesolan Pihvilihasta brändin, joka tunnetaan sekä lähimaakunnissa että pääkaupunkiseudulla. Niskanen on pesunkestävä savolainen, jonka aito puheenparsi ja rennon tuttavallinen markkinointityyli puhuttelevat kuluttajia.

Pihvikarjaliitolle vuoden Cowboyn valinta oli tällä kertaa selkeä. ”Antti Niskanen on rohkeasti kehittänyt tilansa pihvikarjatuotantoa ja samaan aikaan tehnyt pihvilihaa tunnetuksi omalla, persoonallisella tavallaan. Arvostamme sitä, että hänen ansiostaan kuluttajien ymmärrys pihvilihan alkuperästä ja laadusta yleisesti lisääntyy, mistä hyötyy koko tuotantosuunta”, sanoo Pihvikarjaliiton puheenjohtaja Antti Veräväinen.

”Vuonna 2016 karjankasvattajien suoramyyntivalmiudet kuuluivat yhtenä osa-alueena Pihvikarjaliiton ruokaketjuhankkeeseen, jonka tavoitteena on edistää pihvilihan tunnettuutta ja arvostusta. Tästäkin näkökulmasta Niskasen valinta oli ajankohtainen juuri nyt”, toteaa Antti Veräväinen.

Pihvikarjaliitto on valinnut vuoden Cowboyn tai Cowgirl’in kahdeksan kertaa. Antti Niskanen on hiljattain valittu myös K-ryhmän Vuoden Lähituottajaksi.

19.07.2018 10:30Kyselytutkimus kertoo: Kaksi kolmasosaa suomalaisista kiinnittää huomiota ostamansa ruoan vastuullisuuteen
28.06.2018Emolehmätuotannon nautapalkkioiden alenema on katkaistava
17.05.2018Nautaeläinluettelon pitäminen voidaan korvata eläinrekisterillä
10.04.2018Lausunto: naakkakantaa on ryhdyttävä hallitsemaan metsästyslain suomin keinoin
28.02.2018Lausunto lakiehdotukseen eläinten hyvinvoinnista
13.10.2017Pihvikarjastrategia on keskustelunavaus pihviketjun toiminnan kehittämiseksi
22.08.2017Lakiehdotus maatalousyrittäjän lomituspalveluista vaarantaa eläinten hyvän hoidon ja viljelijän jaksamisen
03.07.2017Lausunto: Laki maatalousyrittäjän lomituspalveluista
02.02.2017Antti Niskanen on Vuoden 2016 Cowboy
02.02.2017Lausunto: maa- ja metsätalousministeriön asetus tuettavaa rakentamista koskevista lihakarjarakennusten rakennusteknisistä ja toiminnallisista vaatimuksista

Siirry arkistoon »